Kamis, 10 November 2011

tips kecantikan tubuh


Tips Kecantikan tubuh
hal-hal yang harus kita lakukan untuk menjaga kesehatan tubuh adalah
1. Minum banyak air
minum..minum dan minum! inilah yang harus kita lakukan untuk menjaga kesehatan tubuh kita. tapiBukan air berwarna seperti kopi dan teh tapi air mineral atau air bersih! Dengan minum banyak air bersih dapat membantu membuang toksin dalam tubuh,menjaga  kesehatan kulit dan juga membantu membakar lemak dalam tubuh.
2. senam
senamBaik utk kesihatan..bagus juga utk rohani! Berjalan di sekitar rumahpun adalah bentuk senaman yg paling ringan! Jgn malas utk bersenam...! sesudah bangun tidur, coba lakukan sedikit senama regangan utk melancarkan kembali peredaran darah.
3. tidak merokok.
Merokok sangat buruk bagi  kesehatan. Semua orang tahu tu..jadi kenapa merokok?? Kurus sebab merokok hanya kerana badan kita dah berpenyakit, jadi kuruslah! Jika org memilih antara sehat dan berpenyakit..pasti org lebih memilih sehatkan??
4. Tidur yg cukup.
Jangan keasyik berjaga waktu malam...tak bagus itu.Tidak cukup tidur akan membuat anda kelihatan lebih tua dan mata lebam.
5. bersihkan kulit
Pada waktu tertentu, kulit anda perlu terbebas dari memakai sebarang make-up,Kulit juga perlu bernafas! Jgn biarkan sisa2 make-up melekat di muka ketika masuk tidur. Rajin-rajinlah cuci muka anda.
6. Makan yg cukup tapi tidak berlebihan.
makan ketika lapar dan berhenti sebelum kenyang. Makanan memberikan tenaga dan vitamin yg diperlukan tubuh. Pastikan menu makanan anda adaslah menu yang standar kesehatan dan bukan penuh lemak.
7.manjakan dri
Luangkan waktu untuk memanjakan diri seperti membuat facial atau mencuci rambut di salon, sauna dan spa atau nikmati saja  berenang di rumah jika anda punya kolam! Tak seharusinya di salun aja..anda juga boleh memanjakan diri dengan melakukan sendiri di rumah.Jika mau..cari berbagai jenis bunga yg wangi dan lakukan sendiri mandi bunga. Bunga dikatakan mempunyai energi tersendiri utk mencantikkan tubuh.
8. hilangkan  stress.
Stress mempercepatkan proses penuaan. Nikmatilah muzik lembut di kamar untuk meredakan ketegangan.
9. Don't worry, be happy.
Anggap diri anda hebat dan cantik,  pasti anda akan kelihatan hebat!! Jika kita yakin dengan diri kita, tentu penampilan kita pun cantik!
10.Ketawa penghibur duka!
Jadi ketawalah apabila bergurau senda dgn keluarga atau kawan2.Jangan menjauhkan diri. Anda hanya menambahkan kerutan di muka.

Tidak ada komentar: